Pán prstenů: Duel o Středozem * LEGO Monkey Palace - Opičí palác * Star Wars: The Deckbuilding Game - Clone Wars * Ostrov - Nová edice Zobrazit více...
Píše se rok 1430. V českých zemích zuří husitské války.
Sousední země jsou terčem husitských spanilých jízd. Horní Lužice stojí na straně Zikmunda, uherského a římského krále, jednoho z nejvlivnějších evropských panovníků.
Brzy tomu bude sto let, co vzniklo Šestiměstí – spolek šesti bohatých lužických měst.
A právě do Šestiměstí válčícího s husity míříte vy. Jako mladí a ctižádostiví šlechtici toužíte získat postavení na dvoře Zikmunda. Šlechtic, který se nejvíce osvědčí při výběru daní a zajistí si podporu stavů, má největší šanci spočinout po boku krále. Šestiměstí je tak pro vás vstupní branou k tajům evropské politiky.
Hráči v roli ctižádostivých šlechticů objíždí lužická města a vybírají daně. Nashromážděné zboží následně umisťují do královských či stavovských skladů a získávají přízeň na dvoře krále Zikmunda. Hra trvá šest kol představujících šest let.
V každém kole hráči soupeří o to, aby svůj povoz umístili ve městě, ve kterém mohou vybrat nejvíce daní. To dělají pomocí dražby a karet zbrojnošů. Poté, co vyberou daně, snaží se co nejvýhodněji umístit získané zboží do skladů královských a stavovských. Díky umisťování zboží do skladů, zisku podpory stavů (šlechty, duchovenstva a měšťanů) a s pomocí družiníků, kteří se k nim v průběhu hry přidávají, získávají hráči vítězné body. Vítězem se stává hráč, který během hry získá nejvíce bodů přízně.
Průběh hry
1) Příprava kola
Otočte karty stavů, vylosujte napadená města a umístěte žetony daní.
2) Volba měst
Hráči soupeří o to, ve kterých městech budou vybírat daně.
3) Stanovení pořadí pro výběr daní
Ukazatele hráčů se přeskládají podle toho, kolik zbrojnošů hráči při výběru města použili.
4) Výběr daní
Hráči si postupně zvolí, v jaké formě daně vyberou.
5) Umístění zboží do skladů
V pořadí podle počtu získaných koňů hráči postupně volí, v jakém pořadí se sklady zaplňují, a získávají za to přízeň s případnými
bonusy.
6) Úklid po kole
Odstraňte naplněné sklady.
Konec hry
Hra končí po šestém kole.
Vítězem hry se stává ten výběrčí daní, který získal nejvíce bodů přízně, a tedy nejvyšší postavení na dvoře krále Zikmunda.
Herní materiál:
1 herní plán krajiny
1 bodovací deska
6 destiček měst
1 destička vozové hradby
6 destiček skladů
6 destiček povozů
6 destiček koňů
54 žetonů daní
1 destička bodování stavů
38 karet zbrojnošů
30 karet stavů
6 karet měst
6 karet pro
automatického hráče
6 dřevěných povozů
18 dřevěných ukazatelů
40 kostiček zboží
1 pravidla