Pán prstenů: Duel o Středozem * LEGO Monkey Palace - Opičí palác * Star Wars: The Deckbuilding Game - Clone Wars * Ostrov - Nová edice Zobrazit více...
Díky kombinaci jednoduchých herních principů a výzvy, kterou HYPERGRID přináší, má hra potenciál stát se ligovou záležitostí, podobně jako šachy a GO. K těmto hrám je HYPERGRID často přirovnáván, ale svou dynamikou a taktičností je spíše trojrozměrnou verzí hry piškvorky na neustále se měnícím herním plánu.
Hra má 3 základní pravidla vedoucí k vytvoření linie stejné barvy. Jeden ze dvou hráčů, který je právě na tahu, pokládá na mřížku 3x3 body dva žetony různé barvy. Takto se na tazích střídají, dokud se nezbaví všech svých žetonů v pěti barvách.
Hra je jazykově nezávislá a v principu jednoduchá. Zároveň je ale náročná na prostorovou představivost, neboť kromě plochy se berou v potaz i jednotlivé žetony ve sloupcích, tzv. Pilířích a unikátní efekty jednotlivých barev žetonů, tzv. Živlů. Ty hráč může spustit v určitý okamžik a umožňují manipulovat s již položenými žetony a utvářet tak ještě více linií přinášející vítězné body.
Americký deskoherní recenzent Charlie Theel v článku pro Ding and Dent přiznává, že nepatří k fanouškům abstraktních her. Přesto tvrdí, že dynamika a chaos (v tom nejlepším slova smyslu), bezchybný průběh hry a bohaté možnosti rozhodování ho nakonec dostaly a HYPERGRID považuje za výjimečný.
[Parafráze z anglického textu: http://www.dinganddentcast.com/archives/charlie-s-take-hypergrid]
"Undergroundová" produkce přináší nejen inovativní herní zážitek, ale i svérázný vizuál. Milým bezplatným zpestřením pro hráče je originální herní soundtrack dokreslující atmosféru dramatické elementární multidimenzionality. Vyhotovení je bytelné a vodě odolné, uzpůsobeno sloužit po generace svému účelu.